Nikon COOLPIX P7700 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P7700 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rudy1974 05-12-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Prima camera voor op reis als je niet te veel apparatuur wil meeslepen. wat ik een pre vind aan deze camera is de mogelijkheid om een filter op de lens te plaatsen

A.R. Biesheuvel 01-10-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Voor mijn werk moet ik vaak fotos maken van verschillende groenten in het veld. De fotos moeten ad hoc genomen worden. Vaak heb ik veel meer spullen mee (notieblokken, pen, telefoon) en daarom gebruik ik liefst een compactere camera. Een DSR is te log. Mijn nikon zit in een tasje om mijn riem en kan ik heel gemakkelijk pakken. Voor product foto's is het in alle kanten draaibare LCD scherm superhandig. Ik kan gebukt precies zien wat er op de foto komt, zonder me in onmogelijke hoeken te wringen. De kwaliteit van de foto's is super en uitermate geschikt om in catalogi op te nemen. Wat ik heel fijn vind is dat deze camera vrij robuust is. De lens blijft goed naar buiten komen, ook al is hij een keer in regenachtig weer geweest of een beetje vies geworden door modderspatjes. Dit is een heel groot voordeel in vergelijking met mijn oude Canon G11. Deze had ook het nadeel dat de lens beschadigd raakte door het automatische lengskapje. Bij mijn werk is de harde met de hand afneembare kap van de Nikon een groot voordeel, omdat ik nu zeker weet dat er geen krassen op de lens ontstaan. Een klein minpuntje is dat de draai knop voor de instelling van het type foto gemakkelijk verdraait, waardoor je vooraf goed moet kijken op welke stand hij staat. Kortom een topper!!

kdlange 26-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Ik heb de P7700 aangeschaft als aanvulling op mijn D7000 om altijd een camera bij me te hebben. De P7700 heeft veel mogelijkheden die ik ook op D7000 gebruik, zoals fotografen in RAW, de eigen instelling met U1en U2. Een mooi zoom bereik. Erg te tevreden ben ik over het draaibare display.
Als 2e camera naast mijn D7000 voldoet hij prima.

JohannCL 24-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

De Nikon P7700 is een prettige en zeer handelbare compactcamera. De bediening komt erg goed overeen met de spiegelreflexen van Nikon, wat een voordeel voor gebruikers met Nikon ervaring is. De lens is mooi lichtsterk. De camera is zeer geschikt voor citytrips en voor reizen waar je een compacte camera met bijna spiegelreflex kwaliteiten wilt hebben.

HaVaBo 20-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Als je Nikon gewend bent is dit een heerlijk en vertrouwd in de hand liggende camera. De fotokwaliteit doet bijna niet onder voor een reflex en de mogelijkheden zijn legio. De raw opnamemogelijkheid is een pré. Het gebruiksgemak is prima, alle knopfuncties zijn logisch geplaatst. Door het compacte formaat is het een ideale reiscamera. Het is een degelijk gebouwde camera, die lekker "zwaar" aanvoelt. Enig minpuntje wat ik ervaar is de matige werking van de multifunctionele knop. Hiervoor gaat de camera, binnen garantie, even terug naar Nikon. Verder niets dan lof!

ibook 18-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Ben zeer tevreden over deze compactcamera, gebruik hem naast mijn Nikon D90 zeer veel, gebruik de D90 vooral met telelens, maar voor het overige werk de P7700. Mijn conclusie is een zeer goede camera met vele mogelijkheden.

Fraco 18-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Voor mij de perfecte compactcamera.
Compact, is snel gebruiksklaar en voor mij gaf de doorslag het draaibare scherm, de goede prestaties bij slechte lichtomstandigheden en hoge iso instellingen, het grote bereik en de kwaliteit van de lens.
Wel zou ik het scherm gelijk voorzien van beschermfolie want het is wat gevoelig voor beschadigingen bij teveel schoonmaken met vochtige doekjes, vandaar een 9 voor degelijkheid.
Voor de rest een super camera.

Peter Spe 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Het is een kwalitatief geweldige camera. De bediening is geheel in lijn met mijn Nikon d600 spiegelreflex. Het is ook een ideale backup camera voor de D600. Enige kritiekpuntje is dat de lens een los kapje heeft ipv een ingebouwde, maar daar valt prima mee te leven. Ik ben er zeer tevreden over, een aanrader!

Olliepippie 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Fijne point & shoot die ook handmatig te bedienen is. Ideaal naast je spiegelreflex en "grab & go" camera die strakke foto's produceerd!

Wzhemevuijk 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

De foto's van deze camera zijn goed. Het fotograferen van spelende kinderen gaat wat lastig en over het allemaal schiet je met een spiegelreflex camera meer raak. Het mag de pret van deze camera niet drukken. Prachtige close up foto's en een prima belichting ook bij schemer. Handig in gebruik en eenvoudig te bedienen.

Davidj 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

De Nikon Coolpix P7700 is een fantastisch toestel en een prima aanvulling op mijn D700. Omdat hij compacter is neem ik hem gemakkelijker mee. Toch heeft het toestel de mogelijkheid om alle functies handmatig in te stellen. Hierdoor blijft mijn creativiteit gewaarborgd. De kwaliteit van de foto's is prima en zeker in het schemer en donker kun je het toestel goed instellen om prachtige foto's te maken. Heel erg leuk zijn de mogelijkheden om 3d foto's te maken en af te spelen op een 3D TV en de panorama stand.

Jammergenoeg zijn er ook punten voor verbetering.
Ik mis een zoeker, ben ik gewend van de D700 en het toestel is zenuwslopend langzaam. Van aanzetten tot klaar om te fotograferen duur veel te lang. Ook de wachttijd tussen het maken van 2 foto's is lang. Ik heb diverse foto's gemist omdat het toestel niet klaar was.De accu gaat lekker lang mee. Ondanks dat het toestel lekker in de hand ligt is het uiterlijk toch een beetje retro. Nog een puntje van kritiek is dat het toestel 1x is vastgelopen in de maanden die ik hem nu gebruik.

Overall een handig toestel waarmee ik als gevorderde fotograaf prima uit de voeten kan en al mijn creativiteit kan leggen in het maken van foto's zoals met mijn spiegelreflex.

gitaro42 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

De camera is degelijk. Zit lekker in de hand en de kwaliteit is uitstekend. Voor mij is er een persoonlijke minpunt dat je de AEL knop ingedrukt moet houden wanneer de belichting wilt vasthouden voor 1 foto. De spielgelreflexen bv. D200 heeft de mogelijkheid dat bij 1x drukken de belichting wordt vastgehouden voor 1 foto. Zoek een goede bescherming voor de LCD scherm maar nog niet gevonden. Nikon NL is ook nalatig met antwoorden. Ik heb daar een vraag neergelegd welke bescherming te krijgen is voor deze camera maar NOOIT een reactie gehad.

henk.melenhorst 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Keuze voor de P7700 is mede gemaakt ivm uitwisseling GPS, flitser en IR afstandsbediening met D90.
Camera is zeer handig in gebruik, ligt goed in de hand en heeft veel mogelijkheden. Viewfinder is niet aanwezig maar die mis ik niet echt. Helaas is de camera wel wat traag, dus voor echte actiefoto's is deze minder geschikt.

H. Evers 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

De P7700 voldoet aan mijn verwachtingen en is een mooie aanvulling op mijn NIKON DSLR. Zowel foto's als film van goede kwaliteit. Jammer dat diafragma tijdens filmen niet kan worden aangepast. Maar met de huidige mogelijkheden toch eindelijk een goede scherptediepte in te stellen.

Andrew George 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Fijne degelijke/robuuste camera, ligt goed in de hand. Ook de bediening is prettig, zoals we van Nikon gewend zijn. Je kan veel basisinstellingen zoals ASMP, ISO, WB, Kwaliteit snel instellen. Minpuntje is dat hij in RAW best traag is, voordat je de volgende foto kan nemen. De foto's hebben weinig ruis en mooi scherpe heldere weergave. De accu gaat lang mee. Geen spijt van deze aankoop!

Ricoos 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Lens zeer goed zowel brandpunt (28-200) als het diafragma.
Deze zomer naast mijn D700 gebruikt - zeer waardevol en betrouwbaar.
Sterke accu (veel beter dan die van de P300/310/330).
Tip: koop wel een filter en zonnekap erbij.
Jammer: geen zoeker, dit is het verschil met de P7800.
Voor filmen moet je eerst de keuze knop verdraaien, dus geen instant mogelijkheid.
Kan niet gestart worden als het scherm 'dichtgeklapt is.

alboomen 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Ik heb de camera aangeschaft als kleine camera naast mijn D200 en D800 en betrap me er steeds vaker op dat ik de P7700 meeneem ipv de (zware) spiegelreflexen. Een prima camera met zeer goede beeldkwaliteit en veel instelmogelijkheden.

Gerrit Groenendaal 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

De camera voldoet aan mijn verwachtingen. Ik gebruik hem met plezier naast mijn D90. Er zit echter nog steeds een vertraging in, dus je mist soms een moment.

Pontje 27-08-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Ik kocht deze camera ongeveer drie maanden geleden om hem naast mijn Nikon D7000 dslr te gebruiken. Ik gebruik mijn camera's vooral voor vakantiefoto's en heb niet altijd zin om met zo'n grote dslr en rugzak vol lenzen te moeten sjouwen.

Ik ben zo tevreden over deze P7700 dat ik mijn D7000 + lenzen inmiddels heb verkocht en alleen nog maar deze camera gebruik. Waarover ben ik dan zo tevreden?

Om de dood eenvoudige reden dat de foto's gemaakt met de P7700 vrijwel altijd goed gelukt zijn. De foto's zijn mooi van kleur en echt super scherp. Ik maak met deze P7700 mooiere foto's dan met de D7000. Waarschijnlijk heeft dat meer te maken met mijn kennis van fotografie (of eigenlijk het gebrek er aan), maar aan de andere kant geeft dit ook wel aan hoe makkelijk de camera te gebruiken is. Ik denk dat de kwaliteit van de lens en de uitstekende beeldstabilisatie er vooral voor zorgen dat de foto's altijd geslaagd zijn.

Minpuntjes:
De lensdop is echt een onding, omdat deze steeds van de lens raakt. Ik heb daarom maar een lensfilter aangeschaft om de lens te bescherm als de dop weer eens in mijn tas losraakt.
Wat ik verder jammer vind is dat het maken van portretfoto' s met zo'n mooie onscherpe achtergrond vrijwel niet mogelijk is.
De eerste weken ergerde ik me aan trage opstarttijd. Later kwam ik erachter dat je het startscherm kan uitschakelen, dat scheelt aanzienlijk.

Ik vind deze camera echt een aanrader!

t4 10-07-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Geweldige camera. Hiervoor een lx7 g15 en g1x gehad maar deze hou ik. Vindt de foto s en kwaliteit van de camera het mooiste t.o.v. de concurrentie. Ook in donker heeft ie prachtige foto s gemaakt. Ook het klap scherm is ideaal. Macro foto s zijn top en heeft ook nog een 7.1x zoom tot 10x zoom. Gewoon prachtig product!

koning30 16-12-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P7700 zwart

Dit is mijn eerste Nikon (had altijd Canon), deze camera vervangt mijn G11. Ik ben heel erg onder de indruk van de fotokwaliteit. De kleurechtheid is super ook bij weinig licht hoef je geen flits te gebruiken. HD Videokwaliteit is ook super en werkt gewoon met een class 6 sd kaartje. Het kantelbare scherm is geweldig en mede de reden waarom ik deze camera heb gekocht. Ik vind het geen enkel probleem dat de camera geen zoeker heeft.
Minpunt aan deze camera vind ik dat er een losse lensdop opzit, hopelijk ben ik die niet zo kwijt. Een tweede minpunt vind ik het beperkt aantal functies bij de zelfontspanner. Bij de G11 kon je bijvoorbeeld na x aantal seconden x aantal foto's laten maken. Bij deze camera kun je allen kiezen uit 10, 2 of 1 seconde of bij lach.

Positieve punten:
- kwaliteit foto (met veel en weinig licht)
- kwaliteit video (ook met goedkoop sd kaartje vanaf class6)
- kantelbaar scherm
- zoomen in hd video

Negatieve punten:
- losse lensdop
- weinig opties bij zelfontspanner